חוק שוויון זכויות באינטרנט

דף הבית מאמרים חוק שוויון זכויות באינטרנט
חוק שוויון זכויות באינטרנט

הנציבות הפרלמנטרית לעבודה, ביטוח לאומי ובריאות אישרה תיקונים חדשים לחוק שוויון זכויות באינטרנט לאנשים עם מוגבלות. 26/10/2017 נכנס לתוקף הגרסה הסופית לחוק זה.

משאבי האינטרנט צריכים להיות נגישים לאנשים עם מוגבלויות, על פי החוק, בעלי אתרים המספקים שירותים לאוכלוסייה מחויבים להתאים את ממשק האתר לאנשים עם מוגבלויות, אנשים עם מוגבלות נועדו בעיקר אנשים הסובלים מבעיות ראייה או שמיעה, נקבעים בחוק מספר רמות נגישות. תלוי ברמת האתר, אך הדרישות העיקריות הן היכולת לשמוע טקסט קריא לקוי והיכולת לקרוא נאום לא נשמע רע.

לאנשים עם מוגבלות יש זכות להשתתפות מלאה ושווה בכל תחומי החיים, החוק לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות וכללי הגישה אליהם נועדו להבטיח שהם יכולים לממש זכות זו.

קישור לחוק להנגשת אתרי האינטרנט

המדריך להנגשת אתר אינטרנט

כללי הנגישות מתייחסים להסרת חסמים כך שאנשים עם מוגבלות יוכלו לקבל שירות באותה רמת נוחות ואיכות כמו הציבור הרחב ויכולים לנהל חיים עצמאיים ומלאים ללא תלות באחרים. כללי הנגישות מכסים מגוון רחב של תחומים הכוללים: נגישות פיזית למקומות בהם ניתן השירות, התאמת שיטות ואמצעי שירות, שיטת מתן מידע לציבור ונגישות לערוצי השירות השונים.

ספקי שירות רבים משתמשים באינטרנט כמקום וירטואלי בכדי לספק שירותים ציבוריים (למשל, מכירת מוצרים) או לספק מידע על שירותיהם. על מנת שהציבור עם מוגבלויות יוגש באינטרנט, כמו שאר הציבור, יש לבצע התאמות באתרים ויישומים המספקים שירותים או מידע לפי סעיף 3 לכללים לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. אתר נגיש בהתאם לכללים הוא אתר שבוצעו בו התאמות בהתאם לתקן הישראלי 5568.

התקן הישראלי הוא אימוץ הנחיות בינלאומיות – הנחיות נגישות להנחיות הנגישות לתוכן אינטרנטי W3C. המסמך מכיל קישורים להסברים ודוגמאות כיצד להנגיש את האתר.

תקנת זמינות הנגישות מאפשרת לאנשים עם מוגבלויות שונות, כגון עיוורים ובעלי ראייה, אנשים עם מוגבלות פיזית, אנשים עם ליקויים קוגניטיביים, אנשים עם ליקויי שמיעה, להשתמש ביעילות בשירותים ובמידע המסופק באתר.

להלן כמה דוגמאות להתאמות לאתר לאנשים עם מוגבלות:

  1. משתמש עיוור משתמש בתוכנה שיכולה לקרוא מידע מהמחשב. כאשר הוא גולש באתר הוא יכול לקרוא את כל הטקסטים בסדר הגיוני, לקבל תיאור של המידע שבתמונות, להגדיר כותרות וקישורים ולהיות מסוגל להריץ את כל הקישורים באתר, טפסים, כפתורים. התאמות אלה דורשות כתיבת קוד רגיל לאתר ומתן מידע חלופי לתמונות ומולטימדיה.
  2. משתמש אשר בשל מוגבלותו אינו יכול לשלוט בעכבר או במכשיר דומה, אמור להיות מסוגל לנווט באתר ולבצע פעולות באמצעות פקודות מקלדת.
  3. הטקסט באתר צריך להיות בצבע בהיר יחסית לרקע (ניגודיות), כך שהוא יהיה קריא לאנשים שאינם יכולים לקרוא אותו.
  4. אנשים עם ליקויי שמיעה צריכים להיות מסוגלים להשיג את המידע המילולי המופיע בסרטונים באתר על ידי הוספת כותרות וידאו.

אתרים הדורשים נגישות:

מיזם פרטי הפועל באופן רווחי, למשל, חברה או עוסק מורשה. סוכנויות ממשלתיות כמו משרד ממשלתי או ממשל מקומי. עמותה ,למשל עמותה המספקת שירותים לציבור. הכללים חלים הן על שירותים בקנה מידה גדול והן על שירותים בהיקף קטן, תוך התחשבות במשאבים העומדים לרשות נותן השירות. ספקי שירותים בעלי תחלופה נמוכה עשויים להיות פטורים מנגישות בגלל נטל כספי כבד מדי

ישנן שלוש רמות נגישות לאתר עבור אנשים לקויי ראייה:

  • А הוא המינימום;
  • AA אופטימלי;
  • AAA מן המניין (האתר מותאם לצרכים של לקויי ראייה).

"הבנה", "יכולת תפיסה", "יכולת ניהול" – יש להגדיר את גרסת האתר לפי קריטריונים אלה בצורה מושלמת. מסגרות אסורות. יש להסביר תמונות או חומרי וידיאו בטקסט המתאר את תוכנם.

יש להשתמש בלוח צבעים מנוגד עבור דפים מגיבים. מבחינה טכנית, מושלים תבניות נוספות לדפי אתרים המבוססים על תבנית של דפים סטנדרטיים ומוסיפים לחצן כפתור המאפשר לך לעבור את הגרסה הרגילה של האתר לגרסה מותאמת לאנשים עם בעיות ראייה.

ישנן שלוש הנחיות עיקריות לשיפור נגישות האתר:

  1. פריסה ניתנת להרחבה או תגובה – גודל הגופן של הטקסט משתנה בתוך מאתיים אחוזים, ללא שימוש טכנולוגיה כך שהמבקר לא צריך להזדקק לגלילה אופקית בעת קריאת שורה בזמן שהדף מוצג על המסך כולו. פריסה זו תועיל לא רק ללקויי ראייה, אלא גם לכל משתמשים אשר, למשל, ניגשים לאתר מטלפונים חכמים או טאבלטים.
  2. ניגודיות טקסט וטקסט אופטימליים עם יחס ניגודיות להצגת טקסט חזותי. הכרחי שהטקסט באתר יהיה קל לקריאה ממסכים בכל איכות ובהירות שונה. אם אין מספיק ניגודיות בין הטקסט לרקע, משתמשים רבים, לא רק עם בעיות בראייה, עשויים פשוט לא לראות את הטקסט או להבין אותו בקושי רב. גורם זה, רודף אחרי עיצוב מרהיב, יוצר האתר מקריב את הקריאה, כתוצאה מכך האתר לא יתפקד במלואו. היכולת להשתמש במקלדת כדי לעבוד עם משאב האינטרנט לכל פעולה שהיא.

למשתמש צריכה להיות בחירה כיצד לעבוד באתר – עם עכבר או מקלדת. אך בנוסף להמלצות אלה, על פי החוק, אנו זקוקים למכונה "פאנל לקויי ראייה", הפותרת בעיות, לא רק עם ניגודיות וגדלי גופנים, אלא גם עוזרת לאנשים עם עיוורון צבעים או דיסלקציה לעבוד עם האתר, למשל. בעזרתו תוכלו להגדיל את המרווחים בין אותיות ושורות. התאם אישית את תצוגת ערכת הצבעים, הוסף גופן עם "serifs" ועוד ועוד.

0 0 votes
Article Rating
ליצירת קשר

הטלפונים שלנו:

972-547599900
972-547373070

פקס:

03-9470934

    קבלת ייעוץ ללא עלות

      0
      Would love your thoughts, please comment.x