לפני 500 שנה אמר דקארט: «Cogito ergo sum» – אני חושב, משמע אני קיים. בעולם המודרני זה נשמע אחרת: "אם אתה לא נמצא באינטרנט, משמע אתה לא קיים!" וקודם כל, זה נוגע לעסק שלך! כל חברה, אפילו קטנה, זקוקה לייצוג משלה באינטרנט. או, יותר פשוט, האתר שלך. לפני כעשר שנים אתר בנוי ב- HTML סיפק את הלקוח לחלוטין. כמה דפים אינפורמטיביים, כמה תמונות, פרטי קשר והאתר מוכן. היום זה בהחלט לא מספיק. בעיקרון כיום אתרים בנויים ב- PHP, באופן גס, מחולל עמוד HTML. כדי לבנות אתר אתה צריך תחילה מנוע אתר או מערכת CMS.
ובשלב זה, אינדיבידואל או "קוד נקי" הוא קריטי! למיטוב של אתר הבנוי על מעצב, "אלמנט", למשל, יהיה קשה ביותר. מנוע החיפוש ידרוש כל העת "להקל" או לתקן את הקידוד, ומאחר והמעצב עצמו הוא גם קוד שנכתב על ידי מתכנת, כמעט בלתי אפשרי למצוא את השגיאות הללו. הכלי לאימות קוד: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
קוד נקי זמין לקריאה ושיפור לא רק למחבר, אלא גם למפתחים אחרים. אם אינך מתכנת ובנית אתר, ומחר אתה רוצה לעדכן או לשפר אותו, עליך ליצור קשר עם המתכנת שיצר את האתר הזה. ואם זה לא זמין? או שלא אהבת לעבוד איתו? עבור מתכנת אחר, "קוד מלוכלך" הוא יער אפל! יותר קל לו לכתוב קוד חדש מאשר לתקן את הקודם. כתוצאה מכך תשלמו עבור האתר פעמיים.
"קוד נקי" נגיש ומובן לכל מתכנת. ב"קוד הנקי", נתיבים שונים אינם משמשים לביצוע פעולה אחת, הוא משתמש בנתיב אחד בלבד. "קוד נקי" אינו משכפל פונקציות, אינו יוצר מודולים מיותרים.
אפילו האתר הפשוט ביותר, אתר כרטיסי ביקור, נעצר בצורה קשה על ידי "קוד מלוכלך". ואם זה אתר חברה או חנות מקוונת? ואז זה פשוט הופך להיות בלתי נגיש ללקוחות פוטנציאליים! בנוסף, אתרים כאלה הם עבודת צוות. ואיש מקצוע אחד במירכאות יכול לבלגן או לסבך את עבודתו של הצוות כולו. אולי יצירת אתר עם "קוד נקי" יקר יותר מאשר לבנות אותו על בנאי או תבנית. אבל, כמו שאומרים, הרשע משלם פעמיים! ולא רק שעדכון האתר ושיפורו הוא יקר, אלא גם קידום אתר עם "קוד מלוכלך" יקר בהרבה.